· Alkohole - związki pochodzenia
organicznego, stosowane jako paliwa, dodatki do paliw oraz składniki
płynów chłodzących, hamulcowych i niezamarzających środków myjących.
· Alternator - samochodowa prądnica prądu przemiennego z wbudowanym
układem prostowniczym. W porównaniu z prądnicami prądu stałego
cechuje się lepszym stosunkiem mocy do masy, większym zakresem użytecznej
prędkości obrotowej i dłuższymi cyklami międzyobsługowymi.

·
Amortyzator - element służący do tłumienia drgań, montowany pomiędzy
zawieszeniem koła a nadwoziem. W samochodach komfortowych stosuje się
amortyzatory "miękkie" (o łagodnym tłumieniu), w
sportowych "twarde" (o dużym tłumieniu). Amortyzatory
bywają również montowane pomiędzy silnikiem a nadwoziem oraz w układzie
kierowniczym.

· Amper - jednostka natężenia prądu elektrycznego
[A], odpowiada przepływowi ładunku 1 Culomba w ciągu 1 sekundy.
·
Amperomierz - urządzenie służące do pomiaru natężenia prądu
elektrycznego, włączane szeregowo w obwód elektryczny. Z sondą
halotronową dokonuje pomiaru bez rozłączania instalacji.
· Analiza
spalin - termin określający pomiar zawartości składników
toksycznych w spalinach. W Polsce dopuszczalne zawartości emisji
toksycznych substancji określają rozporządzenia MTiGM oraz
Dzienniki Ustaw.
· Analizator spalin - urządzenie do analizy spalin
pozwalające na pomiar zawartości w spalinach tlenku węgla CO, węglowodorów
HC, dwutlenku węgla CO2, tlenu O2, tlenków azotu NOx, współczynnika
składu mieszanki .
· Anti-Dive - sposób konstrukcji przedniego
zawieszenia samochodu lub przednich widełek motocykla przeciwdziałających
pochylaniu się pojazdu do przodu podczas hamowania.
· Architektura
nadwozi - forma nadwozia, cechy wyglądu zewnętrznego w zależności
od mody i założonych funkcji.
· ASR - układ regulacji przeciwpoślizgowej
zapobiegający poślizgowi kół napędowych podczas ruszania lub
przyspieszania. Montowany zwykle wraz z układem ABS przyczynia się
do poprawy bezpieczeństwa jazdy.
· Automatyczna skrzynia biegów -
podzespół samochodu nie wymagający ręcznej zmiany biegów i używania
sprzęgła podczas jazdy, kierujący wybiera jedynie opcję (P, R, N,
D, 2, 1). W skład automatycznej skrzyni biegów wchodzą: przekładnia
hydrokinetyczna, planetarna i zespół sterujący. Alternatywą
automatycznej skrzyni biegów jest skrzynia bezstopniowa.
powrót